Aktualny czas w Warszawa:

środa, 20 kwietnia 2016

Świętego Anzelma 'Modlitwa do Boga'



Wszechmogący Boże, miłosierny Ojcze i dobry mój Panie, zmiłuj się nade mną grzesznikiem i przebacz mi moje występki

Spraw, abym miał się na baczności. Pozwól mi ujść zasadzkom, pokusom i grzesznym przyjemnościom.

Pozwól, bym w mowie i uczynkach unikał tego wszystkiego, czego zakazujesz 
i zachowywał to wszystko, co nakazałeś.

Daj mi wierzyć i mieć nadzieję, miłować i żyć zgodnie z Twoim zamiarem i według Twojej woli.

Obdarz mnie przeszywającą serce dobrocią i pokorą; daj mi rozważną wstrzemięźliwość i umartwienie ciała.

Dopomóż mi kochać Ciebie i wesprzyj moją modlitwę. Pomóż mi wychwalać Ciebie i rozmyślać o Tobie.

Spraw, abym we wszystkim postępował i myślał zgodnie z Twoją wolą – czysto, trzeźwo, pobożnie, szczerze i skutecznie.

Daj mi poznać Twoje przykazania i spraw, bym je umiłował i wypełnił.

Pozwól, abym pokornie trwał w dobrym i strzeż mnie, abym się nie stał niedbały.

Panie, nie wydawaj mnie na pastwę mojej ignorancji i słabości, ani nie karz mnie – choć na to zasługuję. Pokieruj mną łaskawie – moimi myślami i czynami - według Twojej woli, aby ta dokonała się we mnie, przeze mnie i w tym, co mnie dotyczy.

Wybaw mnie od złego i doprowadź mnie do życia wiecznego przez Pana Jezusa Chrystusa.


(The Prayers and Meditations of Saint Anselm with the Proslogion, London 1986)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tutaj można wpisywać swoje intencje