Aktualny czas w Warszawa:

poniedziałek, 2 marca 2015

Dziękczynienie po Komunii Świętej

Dobry Ojcze, Ty jesteś moim życiem, moim szczęściem, do Ciebie zbliżam się każdego dnia. Ty dajesz mi pokarm życia wiecznego. Ty mnie, słabego i grzesznego człowieka, tak mocno ukochałeś!
Święty Jan Paweł II, zdumiewając się ogromem Twojej miłości, wołał: „Jak wielką wartość ma w oczach Bożych człowiek, skoro sam Bóg karmi go swoim Ciałem! Jak wielką przestrzeń kryje w sobie ludzkie serce, skoro wypełnić ją może tylko Bóg!”.
Za wstawiennictwem św. Jana Pawła II, papieża żyjącego w komunii z Tobą, proszę Cię, Ojcze, naucz mnie trwać przy Tobie. Naucz mnie cieszyć się tą piękną chwilą Komunii. Wypełnij swoją miłością całą przestrzeń mojego serca i uzdolnij mnie do świętej odpowiedzi na Twoją miłość. Amen.


Źródło; Modlitewnik za wstawiennictwem świętego Jana Pawła II 
Imprimatur
Kuria Metropolitalna w Krakowie
nr 150/2014, 27 stycznia 2014 r.

1 komentarz:

  1. Bardzo dziękuję, Marylko, za tę piękną modlitwę. Jakże to poruszające słowa, które możemy wypowiedzieć do Jezusa, kiedy jest tak blisko nas, jak dziecko pod sercem matki...
    Wiesz, że św. Jan Paweł II napisał w swojej ostatniej encyklice - Encyklice o Eucharystii, w numerze 55 - takie słowa: "Czy zatem Maryja kontemplująca oblicze Chrystusa dopiero co narodzonego i tuląca Go w ramionach, nie jest dla nas niedoścignionym wzorem miłości i natchnienia podczas każdej naszej Komunii eucharystycznej?".
    Piękne, prawda? Każdy z nas, przyjmujących Jezusa w Komunii Świętej, może zachwycać się Nim, wpatrywać się w Niego tak, jak Maryja w betlejemskiej grocie. Wprawdzie nie widzimy Go oczami ciała tak, jak Ona widziała, ale przecież widzimy Go oczami wiary.
    O, jakże pragnę, Marylko, aby pośród nas przybywało ludzi zachwyconych Jezusem blisko obecnym pod sercem - aby czas po Eucharystii był wypełniony naszym zachwytem nad Nim, a nie jakże częstym prawie natychmiastowym porzucaniem Go, aby rozmawiać ze znajomymi zaraz po wyjściu z kościoła.
    Nie zauważamy Jezusa, bo On przychodzi w szacie niewidzialności...
    Szkoda, że nasze duchowe oczy są tak słabe... A może raczej nasze serca wciąż za mocno zachwycają się tym, co widzialne w świecie, a za spokojnie biją w czasie, gdy On - Miłość - jest tak blisko, tak bardzo blisko...
    Wraz z Tobą, Marylko, powtarzam tę piękną modlitwę dziękczynienia za wstawiennictwem św. Jana Pawła II, a w szczególności słowa: "Naucz mnie, Ojcze, cieszyć się tą piękną chwilą Komunii".
    I dodaję:
    Naucz mnie, Ojcze, trwać na modlitwie zjednoczenia z Panem Jezusem, przyjmowanym w cudzie Komunii Świętej. Naucz mnie i nasze wspólnoty parafialne zachwycać się bliskością Jezusa w czasie, gdy prawdziwie przychodzi do nas fizycznie, w ciele, pragnąc odpowiedzi naszej miłości na Jego miłość, pragnąc skupienia serca, myśli i uczuć na Nim. Amen.

    Na koniec zapraszam Cię, Marylko, na moją stronę, gdzie podaję liczne wypowiedzi świętych, Ojców Kościoła oraz Papieży XX wieku o niezwykłej wartości modlitwy zjednoczenia z Jezusem po zakończeniu Mszy Świętej:
    http://www.adoracja.bielsko.opoka.org.pl/materialyzrodlowe1.html
    A także zapraszam Cię na stronę, gdzie zamieszczam teksty rozważań na adoracje po Mszy świętej:
    http://www.adoracja.bielsko.opoka.org.pl/pasterz

    Szczęść Boże!

    Wojciech, Twój brat

    OdpowiedzUsuń

Tutaj można wpisywać swoje intencje