Aktualny czas w Warszawa:

środa, 29 października 2014

Koronka za dusze zmarłych

Och, gdyby każdy wiedział, ile korzyści przynosi praktykowanie nabożeństwa do świętych dusz  czyśćcowych, nie byłyby one tak często opuszczone... Dobry Bóg zwróci nam stokroć tyle dobra, ile im ofiarujemy...

Św. Jan Vianney

Jak odmawiać koronkę?

Koronka składa się z krzyżyka, medalika Jezusa Miłosiernego, czterech dużych i czterdziestu małych paciorków.

Na krzyżyku (na początku i na końcu):

Psalm130(De Profundis)

Z głębokości wołam do Ciebie, Panie,
O Panie, wysłuchaj głosu mego!
Nakłoń swoich uszu
Ku  głośnemu błaganiu mojemu!
Jeśli zachowasz pamięć o grzechach, Panie,
Panie, któż się ostoi?
Ale Ty udzielasz przebaczenia,
aby Ci służono z bojaźnią,
W Panu pokładam nadzieję,
nadzieję żywi moja dusza,
czeka na Twe słowo.
Dusza moja oczekuje Pana
bardziej niż strażnicy świtu
Niech Izrael wygląda Pana.
U Pana bowiem jest łaska
i w obfitości u Niego odkupienie.
On odkupi Izraela
ze wszystkich jego grzechów.

Na dużych(niebieskich) paciorkach:

Wieczny odpoczynek racz mu/jej/im dać, Panie, a światłość wiekuista niechaj mu/jej/im świeci.

Dodatkowo na dużych paciorkach można również odmawiać Akt wiary, nadziei i miłości.

Akt wiary

Wierzę w Ciebie, Boże żywy, w Trójcy jedyny, prawdziwy. Wierzę coś objawił, Boże, Twe słowo  mylić się nie może.

Akt nadziei

Ufam Tobie, boś Ty wierny, wszechmogący i miłosierny;Dasz mi grzechów odpuszczenie, łaskę i wieczne zbawienie.

Akt miłości

Boże, choć Cię nie pojmuję, jednak nad wszystko miłuję. Nad wszystko, co jest stworzone, boś Ty dobro nieskończone.

Na małych(czerwonych) paciorkach odmawiamy:

Słodkie serce Maryi, badź moim zbawieniem.


1 komentarz:

  1. Kochany Tato I tesciowie i dziadkowie i cala rodzina moja zmarłych proszę o wyproszenie dla moich dzieci i wnuków i mamy Łaski: Zdrowia , miłości,pracy, szczescia i wiary w każdym dniu. Proszę tez nie zapominaj o mnie abym mogla cieszyc sie szczęściem i zdrowiem najbliższych na długie lata. Bóg zapłać!

    OdpowiedzUsuń

Tutaj można wpisywać swoje intencje