Aktualny czas w Warszawa:

piątek, 13 czerwca 2014

Modlitwa do Trójcy Św.


Modlitwa I do Boga Ojca.
Ciebie Boga, Ojca nierodzonego, Ciebie Syna, jednorodzonego, 
Ciebie Ducha Świętego, Pocieszyciela, świętą a nierozdzielną 
Trójcę całym sercem i usty wyznawam, czczę, miłuję i błogosławię. 
Tobie chwała niech będzie od wszelkiego stworzenia na wieki wieków! 
Boże, Ojcze wszechmogący! Nie racz czynić sprawiedliwość z grzesznikiem, 
który sądów Twych wytrzymać bynajmniej nie zdołam, i tylko się do 
litości Ojcowskiej łaski Twojej po przebaczenie i miłosierdzie uciekam. 
W Tobie, Panie ufność moja, ku Tobie duszy mojej wołanie. 
Zniszcz we mnie wszelką nieprawość, od wszelkiego grzechu oderwij mnie,
 niech nic nie będzie w sercu moim, co by Ciebie, Stwórcę i Ojca mego, 
obrażać mogło. Wyzwól mnie i wyrwij, Panie! ze wszystkich przeszkód 
do zbawienia, bojaźnią sądów Swoich, o Boże mój, racz przerazić 
nędzną duszę moją, daj mi żal za grzechy, a wszelką wyniosłość myśli mojej 
poniż i zamknij łaskawie w najserdeczniejszej pokorze i pokucie. 
Spraw we mnie serce bez zmazy, zapal je Twoją miłością, 
niech usłyszę i zrozumiem głos Twój, i uwielbiam Cię bez 
przestanku we wszystkich dziełach i rozporządzeniach Twoich. 
Bądź miłościw mnie grzesznemu! Z wysokości Twojej chwały, 
i majestatu wielmożności Twojej wejrzyj ku uniżeniu sługi niegodnego, 
wejrzyj ku mnie Panie okiem miłosierdzia, otocz mnie pociechą Swej łaski! 
Rozświeć, i zdejm nade mną ciemności i trwogi, w które dla grzeszników 
moich upadłem, naucz mię znać świętą wolę Twoją, kochać ją i pełnić, 
królestwo Twoje daj mi na wieki, przez Jezusa Chrystusa, Pana naszego. Amen.
Niech będzie pochwalona święta i nierozdzielna Trójca teraz, zawsze 
i przez nieskończoną wieczność. Amen.

Modlitwa II do Boga Syna.
Ciebie Boga, Ojca nierodzonego, Ciebie Syna jednorodzonego, 
Ciebie Ducha świętego, Pocieszyciela, świętą a nierozdzielną 
Trójcę całym sercem i usty wyznaję, czczę, miłuję i błogosławię! 
Tobie chwała niech będzie od wszystkiego stworzenia na wieki wieków! 
O Jezu! Zbawici-elu dusz, najświętsze Pożądanie, najsłodsza 
Miłości moja, Synu Boga żywego! ku Tobie wołam, Ciebie 
wzywam, Panie mój z głębokości serca mego, przyjmij je i 
naczyniem Tobie jednemu przeznaczeniem, oderwie od wszelkiej nieczystości, 
łaską Swą świętą napełnij, i w niej zachowaj je na wieki, o Dobroci 
Nieskończona! Aby było przybytkiem Twoim, chwały Twojej godnym. 
Któżby Cię wychwalić zdołał, Słowo przedwieczne, Ojca miłosierdzie! 
Któż uczcić i błogosławić Cię może, Panie nasz! Którego wszystkie 
mocy i świętości niebieskie uwielbić godnie nie umieją ? Miłością i wielkim 
uniżeniem moim chwalić będę Ciebie, chwalić Twe dzieła i wszystkie 
sprawy Twoje abyś do miłosierdzia Swego przyjął głos modlitwy sługi Twego, 
a był mi miłościw Stwórco mój, Ojcze mój litościwy. Racz, o Boże! 
Jezu najsłodszy, przez wszystkie litości Twoje, dla których nas 
od śmierci wiecznej odkupiłeś, sam serce moje wzruszyć, a ku Sobie, 
światłości i łasce obrócić, a racz je oczyścić i naprawić i żarliwą 
za wszystkie winy żałością. Zagaś w nim wszelką żądzę do 
rzeczy ziemskich i przemijających, wydrzyj z niego radość i trwogę od 
rzeczy doczesnych, ku Sobie je pociągnij i weź, i racz je w Sobie zachować na wieki, 
aby w Tobie miało swe ożywienie i napełnieni, przez Ciebie i dla Ciebie żyło i 
Ciebie Boga swojego, w pociechach nieustających posiadać mogło. 
O Jezu, Zbawicielu mój! zapal mię i przejmij miłością Swoją, 
iżbym Cię kochał nad wszystko pożądał bez przestanku, aż mię dla 
nieskończonych zasług Twej męki raczysz mieć w przybytku 
błogosławionego Syjonu, i dasz mi oglądać piękność Swoją i 
miłosierdzie Swoje w doskonałości wiekuistej. O miłości pełna słodyczy! 
O Boże najłaskawszy! Niech Cię kocham, niech Ciebie jednego miłuję
 z całego serca, niech usta moje Ciebie jednego miłuję z całego serca, 
niech usta moje Ciebie jednego wyznają, niech dusza moja nie zna nic, 
prócz Ciebie! Racz mnie wysłuchać, o Panie, racz mnie wysłuchać, 
najsłodszy Jezu! Za przyczyną najsłodsze Maryi, Panny, Matki Twojej, 
Opiekunki, Pani i Pośredniczki mojej, i za przyczyną świętego Anioła - 
Stróża mego, i wszystkich Świętych, który z Ojcem i z Duchem świętym 
żyjesz i królujesz na wieki. Amen. Niech będzie pochwalona święta i 
nierozdzielna Trójca teraz, i przez nieskończoną wieczność. Amen.

Modlitwa III do Boga Ducha Świętego.
Ciebie Boga, Ojca nierodzonego, Ciebie Syna jednorodzonego, 
Ciebie Ducha świętego, Pocieszyciela, świętą a nierozdzielną Trójcę, 
całym sercem i usty wyznaję, czczę, miłuję i błogosławię. Tobie 
chwała niech będzie od wszystkiego stworzenia na wieki 
wieków Duchu Święty, Przedwieczna Miłości Ojca i Syna, jedyne 
Pocieszenie nasze! Racz wlać łaskę Swą do głębi serca mego, 
niech odtąd obfitość niewyczerpana Boskich darów Twoich 
uczyni duszę moją, tak użyźnioną i urodzajną, jak była dotychczas 
martwą i skamieniałą, niech miłości Twojej ogień obejmie ją i przeniknie, 
a spali w niej i wyniszczy, cokolwiek miała nieczystego. Racz mię upoić i 
nasycić miłością Swą, Boże! Pociecho wiernych Twoich! Abym się nie 
kochał w zatrutych słodyczach świata tego. Ty sam, o Panie, naucz 
mnie pełnić i miłować wolą Twoją, który Sam umiesz z serca 
grzesznika sprawić przybytek dla Ojca i Syna. O, przybądź, Pocieszycielu nasz, 
Ucieczko nasza! Rany nasze ulecz, niemoc naszą uzdrów, który podnosisz
 pokornych, ufających w Tobie ożywiasz i jesteś nam ochłodą i posileniem 
we wszystkich tęsknotach i pracach. Okaż litość, Panie! Nad wielkością
 ubóstwa mego i niskości mojej, według mocy miłosierdzia Twojego 
okaż nade mną zmiłowanie w życiu i po śmierci. Przez Jezusa Chrystusa, 
Pana naszego, który z Ojcem i z Tobą w jedności przedwiecznej żyje 
i króluje na wieki. Amen.
Niech będzie pochwalona święta i nierozdzielna Trójca teraz, zawsze i 
przez nieskończoną wieczność. Amen.
Wierzę w Boga Ojca itd.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tutaj można wpisywać swoje intencje