Aktualny czas w Warszawa:

poniedziałek, 30 czerwca 2014

LIPIEC

1. Jezu, Twój spokojny sen wśród niebezpiecznej burzy pokazuje mi, co znaczy złożyć swoje życie w ręce Ojca. Ucz mnie takiego zawierzenia. Pragnę w każdej mojej życiowej burzy wołać do Ciebie.
2. Jezu, nie chcę Cię w żaden sposób wypędzać z mojego życia. Oddaję Ci to wszystko, co jest obecnie moim największym trudem, co we mnie krzyczy.


3. Jezu, staję przed Tobą z całym bagażem pytań, wątpliwości, oczekiwań. Adoruję Twoje święte rany. Powtarzam z wiarą: " Pan mój i Bóg mój".


4. Jezu, przepraszam Cię, że nie zawsze Jesteś mi potrzebny. Czasami nawet przed samym sobą nie przyznaję się do tego, że źle się mam.  Przyzywaj mnie ku sobie i wydobywaj z mojej grzeszności i mojej " sprawiedliwości".


5. Jezu, pragnę nowej, radykalnej przemiany. Przemiany wypływającej z serca, uszczęśliwiającej nawet pośród wymagań i wyrzeczeń. Pragnę zachować w pełni Twoją naukę.


6. Jezu, wraz z Tobą, wysławiam dziś Ojca za to wszystko, co do tej pory objawił mi o swojej miłości. Dziękuję za ewangeliczną mądrość, którą kształtujesz mój umysł, uczucia i wolę.


7. Zapraszam Cię, Jezu, do domu moich wspomnień. Chcę opowiedzieć Ci te najtrudniejsze dla mnie. Przychodzę także z moim dziś. Powierzam Ci te rany, szczeliny w moim życiu, przez które ucieka to, co najcenniejsze. Wierzę, że w Tobie odrodzę się do nowego życia.


8. Jezu, Ty jesteś pierwszym żniwiarzem Ojca. Dziękuję Ci, że zbierasz z radością dojrzałe kłosy dobra, które uczyniłem. Dziękuję, bo włączasz mnie w Twój trud, kiedy umiem dostrzegać i błogosławić dobro uczynione przez innych.


9. Dziękuję Ci, Jezu, że każdego dnia mnie wzywasz do siebie i posyłasz do konkretnych osób i sytuacji. Dziękuję, bo to na modlitwie mogę usłyszeć Twoje zaproszenie i odkryć potrzeby braci, aby im służyć. 


10.Wielbię Cię, Jezu, za te chwile, kiedy poczułem się przez Ciebie uleczony, wskrzeszony, oczyszczony, uwolniony. Pragnę stawać się coraz bardziej bezinteresowny w dawaniu, na Twoje podobieństwo. 


11. Przepraszam, Jezu, bo tak trudno mi rezygnować z siebie dla Ciebie i bliźnich. Przepraszam, bo często nie zauważam owego „stokroć”, którym wynagradzasz mój trud rezygnacji.


12. Jezu, proszę Cię o serce wrażliwe na Twój cichy głos rozbrzmiewający w moim sumieniu. Proszę Cię o serce odważne w świadczeniu o prawdzie Ewangelii. Proszę o serce wytrwałe wobec niezrozumienia czy odrzucenia.


13. Jezu, działanie Słowa, które wypowiadasz do mnie, jest delikatne, subtelne, nie forsuje moich barier, oporów, uników, lecz czeka. Pragnę przyjmować Cię coraz bardziej słuchającym, uważnym i gotowym sercem.


14. Jezu, naucz mnie prawdziwie i właściwie kochać zarówno moich bliskich, jak i siebie samego. Panie, jeśli Ty będziesz w moim życiu na pierwszym miejscu, wszystko inne będzie na właściwym miejscu.


15. Wielbię Cię, Jezu, za wszystkie cuda Twojej łaski w moim życiu. Proszę, aby na nowo zachwyciły one moje serce i jeszcze bardziej zbliżyły do Ciebie.


16.Jezu, pragnę radować się i zachwycać Ojcem tak jak Ty. Pragnę tak Mu ufać. Proszę, objawiaj mi Twoje doświadczenie synostwa i ojcowskiej miłości Boga.


17. Jezu, przyjmując Twoją czułą łagodność i pokorną miłość, doświadczam, że nawet największe trudności i problemy stają się lżejsze. Największy smutek może zamienić się w pocieszenie, jeśli z Tobą odnajduję sens tego, co przeżywam.


18. Jezu, dziękuję Ci, że uczysz mnie wolności prawdziwej, odpowiedzialnej, poszukującej we wszystkim większego dobra.


19. Jezu, naucz mnie prawdziwej siły, która nigdy nie jest przemocą, dominacją czy uporem. Naucz mnie siły, która broni, chroni, otacza szacunkiem drugiego, szczególnie słabszego.


20. Jezu, Ty wciąż okazujesz mi nieskończoną cierpliwość! Proszę, naucz mnie być cierpliwym wobec samego siebie, a także bym potrafił dawać potrzebny czas bliźniemu.


21. Jezu, adoruję Twoją eucharystyczną obecność we wszystkich tabernakulach świata. Proszę, rozpal w całym Kościele nowy zachwyt wobec tej Twojej obecności.


22. Jezu, kiedy w życiu zatrzymuję się zbyt długo nad tym, co nieistotne, przywołaj mnie po imieniu. Nikt nie wypowiada mojego imienia z taką mocą i miłością jak Ty.


23. Jezu, pragnę trwać w Tobie, bo wiem, że bez Ciebie wszystko, co czynię, jest naznaczone egoizmem.


24.Jezu, szczęśliwe są oczy moje, jeśli widzą Cię ukrytego w Słowie. Szczęśliwe są uszy moje, jeśli potrafią usłyszeć Twój głos. Wielbię Cię za ten dar Twojej bliskości.


25Jezu, pragnę stawiać w centrum mojej uwagi drugiego człowieka, lecz tak często boję się, że to ja coś stracę. Uwolnij mnie od tego lęku.

26. Jezu, nie muszę czytać wielkich dzieł, by Cię poznać. Słyszę Twój głos w Ewangelii. Nie muszę odbywać dalekich podróży, by Cię spotkać. Widzę Cię w Eucharystii. Dziękuję za ten dar Twojej obecności.

27.Jezu, naucz mnie odnajdywać i wybierać w życiu to, co prawdziwe, szlachetne i wartościowe. Co będzie ubogacało prawdziwie mnie i moich bliskich.


28.Jezu, Twoja miłość obejmuje wszystkich: mężczyzn i kobiety, oraz wszystko: dom i ogród. Od Ciebie pragnę się uczyć, jak żyć miłością na co dzień, jak obdarowywać innych.


29. Ojcze, kiedy gorszy mnie ogrom niesprawiedliwości i cierpienia w świecie, daj mi odwagę i gorliwość, abym u Ciebie szukał uzdrowienia z mej niewiary.


30. Jezu, raduję się niewymownie, kiedy odnajduję Cię w moim życiu. Ty także radujesz się, kiedy odnajdujesz mnie w moich zagubieniach. Obym zawsze Cię szukał! Obyś zawsze mnie odnajdywał


31. Jezu, jedynie Twoja miłość wydobywa prawdę mojego serca na światło dzienne. Jedynie wierność Twoim słowom wydobywa Twoją mądrość, tak potrzebną mi w codzienności..



www.edycja.pl

 z „Ewangelia 2014”

s. Anna Maria Pudełko AP 

Edycja Świętego Pawła



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tutaj można wpisywać swoje intencje