Aktualny czas w Warszawa:

sobota, 10 maja 2014

Modlitwy do św. Zofii

ŚWIĘTA ZOFIO



z trzema córkami

Wiarą , Nadzieją , Miłością -

Módl się za nami !


Boże, któryś świętą Zofię przedziwnym męstwem matki chrześcijanki obdarzył, a święte jej córki Wiarę, Nadzieję i Miłość cnotami, których imiona nosiły, w najwyższym stopniu wzbogacił, daj nam za ich wstawieniem się nie z imienia tylko, lecz z uczynków i z wiernej Tobie służby być chrześcijanami. Przez Pana naszego Jezusa Chrystusa, który żyje i króluje w Niebie i na ziemi.

Amen.


Modlitwa św. Zofii do Ducha Świętego
o miłość do każdego człowieka

...Proście więc Ducha Świętego o miłość do każdego człowieka, mówcie często:

„Przesiej mnie Panie, naucz mnie Twoimi oczami patrzeć na świat, naucz mnie kochać tak jak Ty kochasz moich braci i moje siostry. Naucz Mnie Duchu Święty być dzieckiem Twoim, bym pragnął tylko Twego dobra, naucz mnie być czujnym. Duchu Święty Boże naucz mnie być wrażliwym na Twoją miłość. O to proszę mojego Anioła Stróża, by położył moje serce Duchowi Świętemu, by je skruszył i ukształtował według woli Trójcy Przenajświętszej. Duchu Święty Boże działaj we mnie, na mnie i przeze mnie. Zabierz mi Duchu Święty pychę, by brak pokory mnie od Ciebie nie oddalał, zabierz mi zazdrość i brak miłości, bo przecież Ty, Trójco Przenajświętsza masz tyle miłości, że nie zabraknie jej dla żadnego z nas. Więc daj mi Duchu Święty pokój, niech przyjdzie do mojego serca, duszy niech mój umysł napełni się Twoim pokojem. Ukój mnie Panie, ukój mnie Duchu Święty. Przytul mnie Ojcze wraz z Matką Przenajświętszą.
Amen.


Ozdobo Chrześcijan i świętego grodu


1. Ozdobo Chrześcijan i świętego grodu,
Święta Zofio, patrycyuszów grodu,
Pozwól, niech chwałę dziś Tobie śpiewamy,
Gdy Cię za przykład w życiu naszem mamy.

2. Mężna niewiasto Chrystusa Zakonu,
Tyś Bogu wierną wytrwała do zgonu,
Tyś się nie wzdrygła największej ofiary,
Ozdobo matek, wzorze silnej wiary.

3. Słabaś na ciele, lecz w duchu doznana,
Skruszyłaś pychę władcy Adryana
I wielkorządcę razem z jego Bogi
Puklerzem wiary strąciłaś pod nogi.

4. Skoroś dla wiary w Rzymie oskarżona,
Przytulasz córki najmilsze do łona,
O męstwo prosisz dla nich i dla siebie
Tego, co mieszka na ziemi i w niebie.

5. W sercu wzmocniona przed tyranem stajesz,
Obelg okropnych od niego doznajesz,
Wszystkim pokusom stawisz czoła mężnie,
Bronisz swej wiary przed wrogiem potężnie.

6. Jawnie wyznajesz, żeś córką Kościoła,
Że Cię od Zbawcy nikt odwieść nie zdoła,
I z Nim królujesz, wraz z swemi dziatkami,
O święta Zofio, módl się dziś za nami.

7. Módl się za nami w czasach tych straszliwych,
Gdzie tyle ofiar pada nieszczęśliwych.
Bo chociaż ciała dziś nie zabijają,
To jednak gorsza, wiarę wydzierają.

8. Wiarę tę świętą, cośmy z przodków wzięli,
Którą nam ojce w sercach zaszczepili,
Którąś my z piersi matek swych wyssali,
Twoja przyczyna niech w nas ją ocali.

(T i M: ks. J. Siedlecki, Śpiewniczek zawierający pieśni kościelne z melodyami..., 1918 r., s. 325-326.)


Słowa św. Zofii

"Jestem sługą Chrystusa  wychowaną w wierze chrześcijańskiej. Temu Bogu mojemu poświęciłam nawet ten oto owoc żywota mojego, te trzy córki, chcąc z nimi aż do śmierci pozostać wierną Jezusowi, a potem obiecanych dóbr niebieskich dostąpić".
***
"Pomnijcie, najmilsze dzieci moje  żem was nie tylko w ciężkich boleściach na świat wydała, ale także uczyłam was bojaźni Bożej i wszystkiego, co się naszej świętej wiary tyczy. Teraz nadchodzi chwila, w której okaże się, czy moja praca około waszych dusz przyniosła pożądane owoce. Pamiętajcie, abyście ani groźbą, ani ułudną obietnicą, ani mękami od Chrystusa odwieść się nie dały. Widząc, jak jeszcze młode jesteście (najstarsza z nich miała lat dwanaście), niewiele bym na was liczyć powinna; lecz ufna w pomoc, jakiej wam udzieli Chrystus, który będzie z wami, niczego się nie obawiam. On da wam moc niezwyciężoną; stańcie się przeto najwyższą pociechą waszej matki, a sobie wysłużcie niewiędnący wieniec nieśmiertelności i radości wiekuistej, których dostąpicie po śmierci i których nikt nie będzie wam mógł nigdy odjąć. Bądźcie mądrymi dziewicami (Mat. 25,4), nie przekładajcie chwilowej doczesnej korzyści nad dobra wiekuiste. Wielkie to szczęście i nie każdemu dane, za trochę krwi dostąpić Królestwa niebieskiego!"

39 komentarzy:

  1. Święta Zofio proszę wstaw się u Pana Jezusa za moją rodziną.Wyjednaj nam zdrowie i potrzebne łaski .

    OdpowiedzUsuń
  2. święta Zofio błagam wstaw się za malutką Zofię, nie pozwól żeby ją krzywdzono. Chroń ja od wszelkiego złego. Amen.

    OdpowiedzUsuń
  3. Święta Zofio opiekuj się moją nienarodzoną córeczką. Niech przyjdzie na ten świat w zdrowiu i miłości. Amen

    OdpowiedzUsuń
  4. Św. Zofio proszę cię za moje dzieci za Paulinkę i Wiktora, Wiktora i Paulinkę!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Św Zofio, proszę Cię wstaw się za moim synem Wojciechem, żeby zdał do drugiej klasy i żył w zdrowiu i spokoju.

    OdpowiedzUsuń
  6. Święta Zofio,proszę o uzdrowienie mojej córeczki Zofii...

    OdpowiedzUsuń
  7. Święta Zofio. Błagam Ciebie, żeby Twoja imienniczka malutka Zosieńka przeżyła i była zdrowa. Ona jest taka malutka i bezbronna. Proszę

    OdpowiedzUsuń
  8. Święta Zofio. Błagam Ciebie, żeby Twoja imienniczka malutka Zosieńka przeżyła i była zdrowa. Ona jest taka malutka i bezbronna. Proszę

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja Patronko .Proszę pomóż nam odzyskać kontakt z Danielkiem.Miej go w opiece proszę Cię usilnie nie daj mu zrobić żadnej krzywdy.Daj nam siły do przezwyciezenia trudnej sytuacji.

    OdpowiedzUsuń
  10. Moja Patronko opiekuj sie mna I cala maja rodzina

    OdpowiedzUsuń
  11. Święta Zofii proszę o uzdrowienie mojej wnusi Zosia...

    OdpowiedzUsuń
  12. Św Zofio proszę Cię wstaw się za naszą córeczką, która przyjdzie niedługo na świat, żeby ominęła ją ta straszna pandemia koronawirusa. Proszę niech urodzi sie zdrowa. Opiekuj sie nami w szpitalu zebysmy się nie zarazily.

    OdpowiedzUsuń
  13. Św Zofii mniej w opiece i pobłogosław nasze jeszcze nie narodzone dzieciątko które ma być badane w szpitalu twojego imienia.

    OdpowiedzUsuń
  14. Św Zofii mniej w opiece i pobłogosław nasze jeszcze nie narodzone dzieciątko które ma być badane w szpitalu twojego imienia.

    OdpowiedzUsuń
  15. Św Zofio patronko moja proszę Cię o pomoc i modlitwę do Boga i Matki Najświętszej w mojej intencji ,moich dzieci i mojej rodziny

    OdpowiedzUsuń
  16. Św Zofio proszę Cię o uzdrowienie mojej córeczki Zosi która ma zaledwie 13 dni i bardzo cierpi. Proszę uśmierz jej ból, niech te częste dolegliwości które ją nachodzą ustąpiły. Pozwól jej cieszyć się zyciem i prawidlowo rozwijać.To taka bezbronna istota.

    OdpowiedzUsuń
  17. Święta Zofio, proszę opiekuj się moją małą córeczką Zosią w niebie, moim małym Aniołkiem, która odeszła od nas za szybko w 21 tygodniu ciąży. Pozwól mi się z tym pogodzić, pokonać smutek, ogromny żal i bezradność, abym nie utraciła wiary. Proszę Cię Święta Zofio, patronko mojego małego Aniołka, abym jeszcze mogła doświadczyć cudu poczęcia, bezpiecznego donoszenia ciąży i urodzenia zdrowej córeczki, aby Bóg obdarzył mnie łaską ponownego macierzyństwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Św Zofio zaopiekuj się naszą za wcześnie urodzoną córeczką Zosią i pozwól nam jeszcze zostać rodzicami.Dziękuję bardzo.

      Usuń
  18. Święta Zofio, miej w swojej opiece mnie i moją rodzinę. Amen

    OdpowiedzUsuń
  19. Św. Zofio,upros proszę dla Patrycji miejscowke w Swoim szpitalu na Żelaznej i zatroszcz się o szczęśliwy porod

    OdpowiedzUsuń
  20. Święta Zofio prawa matko i opiekunko poprzez twoje trzy córki Wiarę ❤Nadzieję❤iMiłość wyproś mojej rodzinie gorącą
    wiarę i miłość do Boga a zle duchy odpedź od nas niech nie mącą niech nie kuszą i nie mamią finansami i sławą ...
    Bo to wszystko przemianie A przed Panem Bogiem stanie każdy z nas położony że wszystkiego
    Daj moim bliskim tą świadomość i wiedzę A mnie Św.Zofiowspieraj abym dała radę im to jeszcze przekazać Amen🙏🙏🙏💙🌹💙

    OdpowiedzUsuń
  21. Święta Zofio prawa matko i opiekunko poprzez twoje trzy córki Wiarę ❤Nadzieję❤iMiłość wyproś mojej rodzinie gorącą
    wiarę i miłość do Boga a zle duchy odpędź od nas niech nie mącą niech nie kuszą i nie mamią finansami i sławą ...
    Bo to wszystko przemianie.A przed Panem Bogiem stanie każdy z nas ogołocony ze wszystkiego i z pustymi rękami ...😭
    Daj moim bliskim tą świadomość i wiedzę🙏 A mnie Św.Zofio wspieraj abym dała radę im to jeszcze przekazać Amen🙏🙏🙏💙🌹💙

    OdpowiedzUsuń
  22. Święta Zofio, miej mnie w opiece i nasze nienarodzone dzieciątko, które noszę pod swoim sercem, oby tym razem wszystko się nam udało, a nasze dzieciątko urodziło się całe i zdrowe. Pozwól nam tym razem zostać szczęśliwą rodziną, a także miej w opiece naszego Aniołka, który za szybko odszedł do Królestwa Bożego.

    OdpowiedzUsuń
  23. Św Zofio proszę o zdrowie dla wnuczki Zofii

    OdpowiedzUsuń
  24. LKS - zofia@wp.pl29 marca 2021 11:15

    Zofia. Św Zofio błagam Cię o pomoc w rozwiązaniu problemów finansowych oraz o zdrowie i miłość dla całej rodziny

    OdpowiedzUsuń
  25. Swieta Zofio prosze cie o twoje estawiennictwo u Pana Boga za mnie i moja corke Magdalene. Prosze o blogoslawienstwo Boze dla nas i o dobra prace dla Madzi bo nie moze jej znalezc

    OdpowiedzUsuń
  26. Św Zofio proszę o modliwe do Boga za moimi trzema córkami i trzema wnuczkami wstawiaj się św Zofio 🙏🙏🙏

    OdpowiedzUsuń
  27. Św Zofio błagam o obiektywność mojej Mamy i sióstr oraz dobre relacje całej rodziny🙏❤️

    OdpowiedzUsuń
  28. Św Zofio błagam o obiektywność mojej Mamy i sióstr oraz dobre relacje całej rodziny🙏❤️

    OdpowiedzUsuń
  29. Jezu Milosieny wiele otrzymałam od Ciebie łask Bądź Uwielbiony Panie na wieki wieków Amen

    OdpowiedzUsuń
  30. Panie Jezu Miłosierny ulituj się nademna i daj mi te łaskę milosierdza Teojego
    Żeby praca moja mojego ojca nasza ojcowizna nie zeszła na marne
    Odbuduj Panie domy rodzinne i ojcowiznę moja postaw tam dobrych gospodarzy prawe i dobre dzieci i wnuki płodne i bogobojne Panie
    Daj mi się jeszcze ucieszyć i doczekać szczęśliwie tej chwili 🙏🙏🙏

    OdpowiedzUsuń
  31. Święta Zofio, modlsie za moją rodziną i moimi córkami i synami wnuczkami i wnukiem prosząc o zdrowie i blogoslawienstwa

    OdpowiedzUsuń
  32. Matko Boża Różańcowa dziękuje Ci za łaski id Ciebie otrzymane
    Proszę o zdrowie dlamnie szczęśliwa operacje stawu biodrowego i sprawność ruchu i dobre wnuki z badań nerek cukrzycy i ogólne moje
    Proszę o zdrowie dla moich dzieci i wnuków 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
  33. Św Zofio módl się za moja rodzina o wiarę mocna i żywa w rodzinie mojej i zycie po katolicku dzieci i wnuków ABW przyszłości prawnuków i dalszych moich pokoleń 🙏❤️🙏❤️🙏❤️🙏❤️🙏❤️🙏❤️

    OdpowiedzUsuń
  34. Matko Boża od spraw beznadziejnych proszę o pomoc w rozwiązywaniu spraw trudnych i beznadziejnych
    Proszę abym się doczekała szczesliwie ich rozwiązania i wychwalała dobroć Boga który jest w niebie 🙏❤️‍🔥🙏❤️‍🔥🙏❤️‍🔥🙏❤️‍🔥🙏❤️‍🔥

    OdpowiedzUsuń
  35. Św. Zofio, módl się za nami. Przygotuj mnie i innych na narodzenie i przyjście Pana Jezusa. Przemieniaj nas w czasie Adwentu. Wyproś nam żywą i gorliwą wiarę, nadzieję i miłość. Pragniemy tego! Chcemy być święci, jak Ty! Wychwalać Pana na wieki i na wieczność być już szczęśliwymi i wypełniać wolę Boga! Umacniaj nas i wspieraj, byśmy nigdy wiary, nadziei i miłości nie utracili oraz doszli do świętości. Dziękujemy za Twoją świętość, piękne świadectwo dla nas i Twoją modlitwę. Opiekuj się naszymi rodzinami. Chwała Bogu w Trójcy Jedynemu na wieki! Alleluja! Amen.

    OdpowiedzUsuń
  36. Św Zofio módl się za nami abyśmy godnie przeżyli św i szczesliwie nowy rok 2024

    OdpowiedzUsuń
  37. Za księży za Koscioł Polski 🙏🙏

    OdpowiedzUsuń
  38. Dziękuje Ci Jezu za te pogodne i chmurne dni w roku 2023 🙏🙏

    OdpowiedzUsuń

Tutaj można wpisywać swoje intencje