Aktualny czas w Warszawa:

sobota, 31 maja 2014

CZERWIEC

1. Jak mam iść, Jezu? Pójdę z pewnością, że Ty Jesteś Panem, że masz władzę i działasz. Ty masz władzę miłości i służby, władzę pokory i ufności. Dziękuję Ci, że jesteś ze mną przez wszystkie dni.



2. Jezu, kiedy już nie mam sił, a obok mnie nie ma osób, na które mogę liczyć, odkrywam, że Ty jesteś niezawodną skałą, na której mogę się oprzeć, a także pokojem i radością mojego serca.


3. Jezu, Ty obdarzasz mnie pełnią życia, czyli życiem wiecznym. Obdarzasz mnie Duchem Świętym, obdarzasz mnie poznaniem prawdziwego Boga. Bądź uwielbiony.


4. Jezu, Ty, poświęcając samego siebie na drzewie krzyża, odbudowałeś jedność pomiędzy mną, Bogiem i bliźnimi. Dziękuję, Panie, że strzeżesz mnie przed wszelkim złem i wypełniasz mnie swoją radością.


5. Jezu, dziękuję Ci za te osoby, dzięki którym spotkałem Ciebie. Dziękuję Ci także za tych, którym mogę świadczyć o Tobie w codziennym życiu.

6. Jezu, za każdym razem, kiedy odchodzę od Ciebie, Ty pytasz o jedno: Czy jeszcze Cię miłuję? Twoje spojrzenie rozumie wszystko, wie wszystko, miłuje wszystko, przebacza wszystko i na nowo powierza mi wszystko. Bądź uwielbiony!
7. Jezu, wyzwalaj mnie od zaborczej ciekawości i wlewaj w moje serce szczerą troskę o moje zbawienie i o dobro bliźnich. Niech moje życie dodaje innym odwagi w pójściu za Tobą.


8. Jezu, z ufnością oczekuję i przyzywam wylania darów Ducha Świętego na mnie, na moich najbliższych, na Kościół i całą ludzkość: " Przyjdź Duchu Święty, zapal w nas ogień Twojej miłości!".

9. Przemiana mojego życia jest na tyle możliwa, na ile, jak słudzy, posłucham zaproszenia Maryi: " Zróbcie wszystko, cokolwiek wam powie", i uwierzę Tobie, Jezu. Pragnę uczynić wszystko, o co mnie poprosisz.


Maryja jest tą, która jest obecna, która się troszczy. Tak jak była obecna na weselu w Kanie, tak i dziś jest obecna w Kościele, w naszych rodzinach, parafiach, wspólnotach. Maryja pierwsza zauważa nasze potrzeby, braki, przyczyny smutku czy zniechęcenia, podobnie jak zauważyła brak wina na uczcie weselnej. I wstawia się za nami u Jezusa. Wino to biblijny symbol radości, pełni życia, Bożego błogosławieństwa, Ducha Świętego.
(s. Anna Maria Pudełko, Ewangelia 2014)


10. Jezu, nie chcę zachowywać jedynie dla siebie Twoich darów. Pragnę, aby ci, którzy mnie spotykają, zasmakowali piękna życia z Bogiem i rozradowali się Twoim światłem promieniującym z moich oczu i serca, postaw i wyborów.


11. Jezu, proszę, pomóż mi darmo dawać innym to, co darmo otrzymałem od Ciebie i od innych ludzi. Pomóż mi przyjmować z wdzięcznością dobro i ofiarować je z hojnością.


12. Jezu, dziękuję Ci za Twoje kapłańskie serce, które ofiarowało mi wszystko. Naucz mnie, bym potrafił zawierzyć bezgranicznie Ojcu i składać wszystko każdego dnia w Jego dłoniach, jak Ty składasz siebie na ołtarzach całego świata.

13. Jezu, powierzam Ci dziś wszystkich narzeczonych i małżonków, prosząc o łaskę wierności. Proszę o wiarę, że wierna i czysta miłość jest dziś możliwa, jeśli Ty Jesteś jej fundamentem i gwarantem.



14. Jezu, proszę Cię o łaskę prawego serca i przejrzystej mowy, abym wobec innych ludzi nie był niesłowny poprzez niespełnione obietnice.


15. Jezu, wierzę Ci! Ty całym swoim życiem i nauczaniem głosisz mi miłość Ojca. Ty udzielasz mi ze swojego Ducha. Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu w moim sercu, w Kościele i w świecie!


16. Jezu, ile razy chcę drugiemu człowiekowi odpłacić tym samym. Ty uczysz mnie, że bez bezinteresownej miłości nie pomogę ani sobie, ani innym wyzwalać się z węzłów zła. Powierzam Ci, Panie moje trudności i zmagania.


17. Jezu, proszę, naucz mnie kochać prawdziwie, bezinteresownie. Naucz mnie czerpać siłę do kochania innych od Ciebie.

18. Jezu, Ty widzisz nie tylko moje zewnętrzne czyny czy postawy, lecz też najgłębsze motywacje moich pragnień i działań - wspieraj mnie, błogosław, oczyszczaj, prowadź.

19. Dziękuję Ci, Jezu, że pozostałeś ze mną i dla mnie w sakramencie Eucharystii. Dziękuję Ci za kapłanów, dzięki którym mogę Cię spotykać i spożywać. Dziękuję za każde tabernakulum na ziemi, gdzie oczekujesz każdego z nas.


20. Spojrzyj Jezu w moje oczy. Co wskazują mojemu sercu? Budzą zachwyt i wdzięczność czy niezadowolenie i niewdzięczność? Prowadzą do egoistycznego gromadzenia skarbów dla siebie czy do stawania się skarbem, bogactwem i darem dla innych?

21. Jezu, ufam, że Ty znasz wszystkie moje troski i potrzeby. Wiem także, że moją najgłębszą potrzebą jest żyć jako dziecko Boga. Pragnę szczególnie pielęgnować w codzienności życie modlitwy, ufając, że Ty pomożesz mi zatroszczyć się o wszystko inne.

22. Jezu, proszę o odwagę przyznawania się do Ciebie przed ludźmi. Do dzielenia się tym, co mówisz mi w ukryciu serca. Obym obawiał się jedynie oddalenia od Ciebie, mojego Źródła.


23. Jezu, gdybyś Ty oceniał mnie tak, jak ja widzę i oceniam bliźnich, jakby wyglądał ten sąd? Przepraszam Cię za spojrzenie osądzające i potępiające innych.

24. Jezu, dziękuję dziś szczególnie za dar moich narodzin, za dar życia, za misję ukrytą w moim imieniu! Dziękuję za tych wszystkich ludzi, którzy z miłością i szacunkiem wypowiadają moje imię. Dziękuję, bo Ty zawsze wołasz mnie po imieniu i znasz mnie jak nikt inny!

25. Jezu, dziś pragnę razem z Tobą przyjrzeć się, jakie owoce przynosi moje życie. A na ile obecne są w nim egoizm, pycha, chciwość?


26. Jezu, wielbię Cię za dar Twojego słowa. Ono oczyszcza mój umysł i uwalnia serce. Prowadzi mnie ścieżkami woli Ojca. Jest fundamentem, dzięki któremu mogę przetrwać każdą życiową burzę.


27. Jezu, w Twoim sercu składam zmęczenie każdego człowieka i trud ludzkiej egzystencji. Bądź naszym ukojeniem! Objawiaj nam miłość Ojca.. Ucz Twojej pokornej łagodności.


28. Jezu, moje serce często zamiast być zasłuchane, jest zbuntowane wobec niezrozumiałych dla mnie wydarzeń. Proszę Cię o łaskę czystego, posłusznego serca na wzór Twojej Matki.

29. Jezu, pragnę coraz bardziej Cię poznawać, bo w Twoim człowieczeństwie będę umiał rozpoznać prawdę, piękno i dobro ukryte we mnie i w każdym innym człowieku, a to napełni moje serce błogosławieństwem!

30. Jezu,choruję na nieustanną chęć kontrolowania wszystkiego, także Ciebie. Chcę się czuć bezpiecznie, ale nie szukam w Tobie.Proszę otocz mnie Twoją opieką i miłością i pomóż zaufać Ci do końca.


www.edycja.pl „Ewangelia 2014”
s. Anna Maria Pudełko AP
Edycja Świętego Pawła



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tutaj można wpisywać swoje intencje