Aktualny czas w Warszawa:

czwartek, 30 stycznia 2014

Matka Boża Gromniczna



Oczyszczenie Matki Boskiej

Najczystsza Matka, z Dzieckiem na ręku, staje w świątyni progu,
By się oczyścić. Dziecię poświęcić, w ofierze złożyć je Bogu.
Tyś przecież czysta; Anioł poświadcza. Pocóż Tobie ofiara?
Dziecina Twoja, którą nam dajesz. Pan nasz, ufność i wiara.
My znamy chęci. Matko chwalebna - dajesz przykład pokory,
Bo dumny człowiek, grzesznik, przestępca, rzadko do niej jest skory.
Więc klęka w bramie. Syna oddaje, kapłan bierze je w ręce;
Natchniony starzec, Symeon wierny, mówi w szczerej podzięce:
Dziękuję, Panie, żeś mi pozwolił widzieć świata zbawienie,
Narodów chwałę. Przyjmij, mój Zbawco, pokłon i uwielbienie.
Do Matki-Dziewicy, w duchu proroczym, słowa smutku powiada
Miecz serce zrani, męczyć gdy będą Zbawcę ludzi - i biada.
W tej chwili dusza Marji Panny jakby Bożym kapłanem
Oddaje niebu, po dobrej woli, co z nieba było Jej danem.
My pamięć Twoją dziś obchodzimy, Twą świętość, czystość, pokorę,
I Ciebie dzisiaj kornie prosimy: Bądź nam za życia podporą.




"Gdy życie nasze dobiegnie do końca,

Gdy Bóg ostatnie godziny policzy,

Niech nam zaświeci, jak promienie słońca,

Światło gromnicy.

Gdy nasze czoło pot śmiertelny zrosi,

Gdy nasze łoże obstąpią szatani,

Twojej obrony niech każdy uprosi -

Gromniczna Pani!

****



Kiedy nad nami zawisną czarne chmury,

Gdy na wsze strony lecą błyskawice,

Gdy ciemność straszna od dołu do góry:

Święćmy gromnice!


****



Matko Najświętsza! My nędzni grzesznicy,

Pod Twoją obronę się uciekamy,

Przed Twym obrazem, przy świetle gromnicy,

Ciebie błagamy!

Tyś jasna gwiazda na morzu żywota,

Pokus się o Cię rozbiją bałwany!

Kto się ucieka do Cię, Matko złota,

Jest wysłuchany.




Matka Boska Gromniczna

Świątynia światłem gromnic płonie
I woła: Matko! oświeć życia znój!
Przed prawem schylasz święte skronie,
Bo w niem pokory i pociechy zdrój.
Posłuszna, cicha do ostatka
Wypełniasz kornie, co rozkazał Bóg,
I wiedziesz rzesze jako matka,
Gdy staną trwożne wśród rozstajnych dróg.
Niech nam przypomni blask gromnicy,
Że nim pójdziemy na straszliwy sąd,
Ma dusza jaśnieć wśród ciemnicy,
I mężnie łamać szał i grzech i błąd.
Świątynia światłem gromnic płonie,
I myśl ulata, gdzie pokory kwiat,
Nad burze, gromy, ciemne tonie,
I nad niedole ludzkich, biednych chat.
Świątynia w blaskach świec jaśnieje,
I ufnie błaga cały polski lud:
Pokoju otwórz nam wierzeje
Na szczęście, chwałę, nowych czasów cud!
(Ks. Ewaryst Nawrowski.
Rok Boży w liturgii i tradycji Kościoła świętego - Katowice 1931)

22 komentarze:

  1. Proszę Cię Matko Gromniczna oswiecaj mnie i moich bliskich w roku 2017.Zebysmy nie popełnili nic złego. Proszę o szczęśliwe, pomyślne i bezpieczne zakończenie mojej sprawy w sądzie. O Miłosierdzie Boże dla nas na każdą chwilę obecną i w każdym dniu i czasie i o każdej porze dnia i nocy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę modlitwę za mnie i moich bliskich.
    O szczęśliwy i dobry rok ,o miłość i szacunek od ludzi i bliskich.
    O ochronę przed wirusami, zlosliwymi ludźmi, i cietymi językami i uszczypliwymi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Matko Boża Gromniczna chroń mnie od złości, nienawiści i pogardy ludzkiej.
    Proszę o dobry wizerunek mój i moich dzieci i wnuków. O dobry kontakt z nimi. O dar dobrej starości dla mnie i męża .

    OdpowiedzUsuń
  4. Matko Boża Gromniczna proszę Cię o łaskę wiary dla Wojciecha i powrót do BOGA,sakramentu pokuty i pojednania ,powrotu do kościoła.Proszę o modlitwę za mnie i moich bliskich.

    OdpowiedzUsuń
  5. Matko noża gromniczna proszę o zgodę w rodzinie mojego syna

    OdpowiedzUsuń
  6. Matko Morza Gromniczna Tyś obroną naszą na trudnych drogach naszego życia. Oswiecaj drogi nasze światłem abyśmy nigdy nie zbladzili,nie zwatpili i uprasza dary Ducha św u syna Jezusa dla naszych wnuków, dzieci i nas samym.

    OdpowiedzUsuń
  7. Matko Boża Gromniczna.Proszę oswiecaj drogi naszych wnuków, dzieci i nasze.Uprasza dla nas dary Ducha św. Broń nas od burz,gromow i złych mocy.Dziękujemy za Twojego Syna Jezusa który jest naszym światłem, drogą wiodącą do wieczności. Módl się za nami którzy się do Ciebie uciekamy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Matko Boża Gromniczna,Oświecaj światłem Twej miłości mnie i moich bliskich byśmy szczęśliwie dotarli do celu naszej ziemskiej pielgrzymki. MARYJO bąďź nam drogowskazem!Dziękuję Ci Mamusiu!

    OdpowiedzUsuń
  9. Matko Boska Gromniczna wspieraj nasza rodzine w tych trudach znoju zycia,bron od nieszczesc i chorob,upros u Swego Syna Najdrozszego pokoj na swiecie,o nawrócenie grzesznikow,o swiete powolania kaplanskie i zakonne,oczysc z grzechow tych,ktorzy nie radza sobie z powołaniem,oslaniaj Swoim płaszczem nasza ojczyne Polske

    OdpowiedzUsuń
  10. Matko Boska Gromniczna ratuj mojego syna blagam, pomoz w szczesliwym zakonczeniu jego problemow, niech to nasze cierpienie sie zakonczy, wyblagaj o laski dla niego i dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  11. Matko Boża Gromniczna opiekuj się mną i moje wnuczki

    OdpowiedzUsuń
  12. Matko Boża Gromiczna opiekuj się cała moją rodziną i pomóż mojej siostrzenicy Beacie zdać egzamin na prawo jazdy amen

    OdpowiedzUsuń
  13. MATKO BOZA GROMNICZNA ZA OPIEKUJ SIE MOJA RODZINA MOIMI DZIECMI WNUKAMI A SZCZEGOLNIE HUBERTEM JEST W SZPITALU MODL SIE ZA NAMI MATECZKO

    OdpowiedzUsuń
  14. Matko Boża Gromniczna błagam miej w opiece moją całą rodzinę,przyjaciół i wszystkich potrzebujących pomocy.Amen

    OdpowiedzUsuń
  15. Mateńki Boża Gromniczna poświęć tym światłem serca całej mojej rodziny i mojej ojczyzny miej nas w swojej opiece.Amen.

    OdpowiedzUsuń
  16. Mateńki Boża Gromniczna poświęć tym światłem serca całej mojej rodziny i mojej ojczyzny miej nas w swojej opiece.Amen.

    OdpowiedzUsuń
  17. Matko Bożena Gromniczna proszę Cię wysłuchaj mojej modlitwy w wiadome Ci intencji. Amen

    OdpowiedzUsuń
  18. PROSZĘ Cię Matko Boską gromniczna o cud uzdrowienia moich dzieci oraz opatrzność boską nad moją rodziną i wysłuchanie moich próśb w codziennej modlitwie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Matko Boża Gromniczna broń nas przed człowiekim złym kłamca oszustem oszczercą fałszywym i niesprawiedliwym sędzią i adwokatami i urzędnikami 🙏💙🙏💙🙏💙

    OdpowiedzUsuń
  20. Matko Boża Gromniczna proszę o cudowne uzdrowienie mnie z moich chorób, proszę o ochronę przed złem dla mnie i rodziny , proszę o pokój miłość i jedność w rodzinie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Matko Boża Gromniczna strzeż moje dzieci, wnuki, mnie,moją rodzinę, moich bliskich od choroby, nieszczęścia,przed ludźmi fałszywymi,złymi BĄDŹ ZAWSZE Z NAMI, NIE OPUSZCZAJ NAS !!!!

    OdpowiedzUsuń
  22. Matko Boża Gromniczną módl się za moją mamę i uproś swego syna o lekką śmierć dla niej i odpuszczenie grzechów

    OdpowiedzUsuń

Tutaj można wpisywać swoje intencje