Aktualny czas w Warszawa:

wtorek, 31 grudnia 2013

Styczeń

1.  Jezu, Ty z bezgraniczną ufnością złożyłeś samego siebie w życiu i dłoniach      Maryi. Ja także składam w Jej matczynych dłoniach samego siebie i ten            rozpoczynający się rok.

2.  Jezu, trwając w Twojej obecności, pragnę odkrywać w Twoich oczach, kim         jestem, a kim nie jestem, bez względu na oczekiwania innych wobec mnie.         Dziękuję Ci , że mogę poznawać siebie w świetle Twojego slowa.

3. Jezu, dziękuję Ci, że zawsze jako pierwszy wychodzisz ku mnie. Ty bierzesz na siebie mój grzech, słabość, zmaganie, a ofiarujesz mi w zamian swojego Ducha, abym innym wskazywał drogę do Ciebie.
4.  Jezu, dziekuję Ci za tych, którzy wskazywali mi Ciebie i zachwycili mnie Tobą. Dziękuję za każdą chwilę, kiedy mogę pozostać u Ciebie. Dziękuję za tych, których mogę do Ciebie przyprowadzić.
5.  Jezu, ja także na mocy chrztu świętego i innych sakramentów staję się człowiekiem posłanym przez Boga. Twoim posłanym. Proszę Cię o odwagę bycia Twoim świadkiem zawsze i wszędzie.

6. Jezu, przychodzisz do mnie w dobroci drugiego człowieka, znakach sakramentalnych, cichym natchnieniu. chcę mieć odwagę szukać Cię i odnajdywać. Pragnę, abyś mnie zaskakiwał.

7. Jezu, ja także  bardzo potrzebuję nawrócenia, czyli ufnego zwrócenia się ku Tobie z moją slabością. Tymczasem widzę, że często bardziej chcę  nawracać i zmieniać tych, którzy żyją obok mnie, a nie siebie. Proszę, pomóż mi uwierzyć, że moja osobista przemiana jest najbardziej czytelnym świadectwem Twojej zbawczej mocy.


8. Jezu, moje serce często jest male, ciasne, ubogie w miłość. Wielbię Cię Jezu, bo Ty przemieniasz moje serce, moje spojrzenie na drugiego człowieka, mój sposób myślenia o nim.

9. Jezu, ty widzisz mój zapał i entuzjazm. Widzisz także moje zmagania, noce i burze. Jesteś przy mnie w radościach i w trudach. Dziękuję Ci za to. 

10. Jezu, pragnę otworzyć swoje serce na Twoje slowo, na Twoje przyjście. Aby to, co mówisz i czynisz, dziś wypełniło się we mnie.

11. jezu, oddaję Ci to, co dziś jest moim trądem.: słabości, grzech, cierpienia fizyczne, moralne i duchowe. Pragnę przemiany i wiem, że Ty także jej  pragniesz. Chcę tego, czego Ty chcesz dla mnie.

12. Jezu, proszę przyjdź i zanurz się w moim życiu, jak kiedyś zanurzyleś               się w wodach Jordanu. twoje przyjście otwiera niebo nade mną i dany jest mi dar Ducha. W Tobie odkrywam, że jestem upodobaniem Ojca.

13. Dziękuję Ci, Jezu, bo przeżywając swój czas z Tobą, mogę poprzez świadectwo chrześcijańskiego życia łowić dla Ciebie ludzi.

14. Jezu, proszę, mocą swojego słowa ucisz to, co mnie obecnie najbardziej dzieli wewnętrznie i rozbija, niepokoi i zasmuca. Wielbię Cię za wewnętrzną jedność, pokój i przejrzystość, których mi udzielasz.

15. Jezu, powierzam Ci dziś, wszystkich drogich mojemu sercu, którzy cierpią, oraz swoje osobiste zmagania i zmartwienia. wierzę, że przedstawisz je Ojcu. Pragnę uczyć się od Ciebie, jak dobrze przeżywać swoje dni.

16. Jezu, ile razy kryję przed Tobą swoją słabość, nieudolność, grzech, łudząc się, że może sam jakoś dam sobie radę? Proszę, udziel mi łaski pokory i zaufania, bym powierzał Ci się bez reszty, taki jaki jestem, z moją pychą i moją nędzą. Pragnę doświadczać radości nowego życia w Tobie.

17. Jezu, dziś pragnę się poważnie zastanowić nad tym, dlaczego obecnie tak mało doświadczam w Kościele zachwytu i uwielbienia wobec Boga obecnego i działającego. Może dlatego, że brakuje mi wiary i nie podejmuję trudu, aby przynosić innych do Ciebie?

18. Jezu, pragnę bez lęku patrzeć w Twoje oczy. Pragnę odkrywać w nich prawdę o sobie. Chcę dzielić się radością spotkania z Tobą, z moimi znajomymi i przyjaciółmi.

19. Jezu, pragnę, aby moje słowa i czyny, moje wybory i działanie wskazywały innym na Ciebie. Przybliżały cię do tych, których spotykam.

20. Jezu, pozwól mi doświadczyć Twojej oblubieńczej obecności. Przy Tobie z radością odkrywam, że jestem umiłowany bezinteresownie, i to jest serce chrześcijaństwa.

21. Jezu, na ile potrafię patrzeć na innych jak Ty, z wyrozumiałością, dobrocią i zrozumieniem? Proszę, Panie, daj mi Twoje spojrzenie na osoby, wydarzenia i sytuacje.
***
Odnów w nas Panie,zdolność radowania się Twoim dniem, daj nam odkryć prawdziwy sens odpoczynku, po którym będziemy mieli siły i ochotę powracać do trudu obowiązków.

22. Jezu, proszę, naucz mnie przeżywać mój gniew w sposób ewangeliczny. Niechaj staje się on we mnie siłą, by chronić, bronić i czynić dobro. Niechaj nigdy nie zamyka mojego serca na potrzeby drugiego czlowieka.

23. Jezu, ja także mam swoją łódkę, do której zawsze mogę wsiąść razem z Tobą, aby nabrać zdrowego dystansu do samego siebie i innych. Jest nią moja modlitwa. Pragnę, aby była zawsze do Twojej dyspozycji.

24. Jezu, dziękuję Ci i raduję się darem Twojej przyjaźni i bliskości. Pragnę dzielić z Tobą to wszystko co niesie ze sobą życie. Czekam na Twoje zaproszenie i posłanie mnie do bliźnich.

25. Jezu, jaki jest świat, do którego dziś mnie posyłasz? Kim są ci wszyscy, którzy oczekują ode mnie świadectwa wiary? Co jest moim wszystkim, czym mogę dzielić się w Twoje imię?

26. Jezu, zapraszam Cię dzisiaj, rozprosz moje ciemności! Proszę, Ty sam bądź moim światłem. Niechaj Twoja miłość tak rozpromieni moje serce, bym bez wahania poszedł za Tobą.

27. Jezu, dziękuję Ci za cierpliwość wobec moich ludzkich zawiłośći. Naucz mnie także nie stawiać nikogo na straconej pozycji, lecz cierpliwie dążyć do poznania prawdy.

28. Jezu, co mnie łączy z Tobą? Jestem  Ci bliski jak brat, przyjaciel, uczeń, a może jak człowiek z tłumu? Na ile pozwalam Ci zaangażować mnie w sprawy Bożego Królestwa? 

29. Jezu, pragnę Cię słuchać z uwagą i miłością. Pragnę zaufać Twoim słowom i żyć według nich. Powierzam Ci siebie, pokonaj tę obojętność czy opór, jaki jest jeszcze we mnie wobec mocy Twojego działającego słowa.

30. Jezu, proszę, uczyń mnie wrażliwym i uważnym na to, co widzę i czego słucham. Spraw, by moje serce było hojne i wspaniałomyślne, abym umiał dawać innym według miary obfitej, serdecznej,. Proszę cię też, abym umiał także przyjmować z sercem pełnym wdzięczności.

31. Jezu, pomóż mi uwierzyć w moc daru, jaki otrzymałem w dniu chrztu świętego. Pragnę pielęgnować i rozwijać moje życie duchowe, by w moich myślach, uczuciach, pragnieniach, czynach coraz bardziej upodabniać się do Ciebie.

www.edycja.pl „Ewangelia 2014”
s. Anna Maria Pudełko AP
Edycja Świętego Pawła



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tutaj można wpisywać swoje intencje