Aktualny czas w Warszawa:

niedziela, 21 września 2014

WRZESIEŃ


1. Jezu, pragnę, aby moja wolność prowadziła mnie do wiary, a nie była wypędzaniem Ciebie z mojego życia.

2.Jezu, wielbię Cię w Twoim słowie, które mnie oczyszcza, wyzwala, prowadzi, chroni.

3. Jezu, dziś pragnę mówić Ci o osobach mi bliskich, o ich zmartwieniach, cierpieniach, troskach. Wierzę, że Ty możesz temu wszystkiemu zaradzić.

4. Jezu, ufam Tobie i Twoim słowom. Ty potrafisz nawet najboleśniejszą porażkę uczynić przeobfitym darem swojej miłości.

5. Jezu, ileż razy postanawiam sobie: dłuższa modlitwa, jeszcze jedna nowenna, jakiś post… Ale nie ma w tym serca i jedynie kupczę przed Tobą, by uzyskać jakąś łaskę, która jest przecież darmowa. Jak bardzo potrzebuję przemiany.

6. Jezu, pragnę, aby każda niedziela stawała się coraz bardziej dniem świętowania radości życia, odkupienia, współdziałania z Bogiem w dziele stworzenia. Aby stawała się celebrowaniem wdzięczności i miłości wobec najbliższych.

7. Jezu, naucz mnie prawdziwej troski o dobro bliźniego. Naucz mnie poprzez poszukiwanie prawdy i miłosierne serce pozyskiwać bliźnich dla Ciebie.

8. Jezu, Ty jesteś „Bogiem ze mną”, Bogiem bliskim, Bogiem-Człowiekiem danym mi przez Maryję. Pragnę z Nią i jak Ona nieść Cię światu.

9. Jezu, także o mnie rozmawiasz z Ojcem. Moje życie jest owocem Waszego dialogu miłości. Dziękuję, że mnie wybierasz, przywołujesz ku sobie i nazywasz, przydzielając mi życiową misję.

10.Dziękuję Ci, Jezu, że czynisz mnie ewangelicznie szczęśliwym. Proszę, bym potrafił zauważać ubóstwo, głód i smutki moich braci i sióstr, i zaradzać im.

11. Jezu, proszę Cię o odwagę wychodzenia z dobrocią do kogoś, kto jest mi nieprzyjazny. Wtedy bowiem staje się możliwa prawdziwa przemiana serca i życia, zarówno mojego, jak i tej drugiej osoby.

12. Jezu, potrzebuję Twojego miłosiernego i wiernego spojrzenia, aby oczyścić swój wzrok, by z odwagą wyjąć belkę ze swoich oczu i z troską pełną delikatności pochylić się nad drzazgą w oku brata.

13. Jezu, dziś pragnę przypomnieć sobie w Twojej obecności ten fragment słowa Bożego, na którym opieram swoje życie i wybory.

14. Jezu, jestem dla Ciebie tak ważny, że ani przez chwilę nie zawahałeś się oddać tego, co najcenniejsze – samego siebie, abym ja mógł się cieszyć wolnością i prawdą o tym, że Ojciec nieskończenie mnie miłuje. W zachwycie staję przed krzyżem! Dziękuję!

15. Dziękuję Ci, Jezu, że dałeś mi Maryję za matkę mojej wiary. Dziękuję Ci, Maryjo, że trwasz wiernie przy mnie w moich zmaganiach i cierpieniach dnia codziennego.

16. Jezu, także dziś do mnie mówisz: „Nie płacz!”. Pragnę opowiedzieć Ci o tym, co jest przyczyną mojego cierpienia i łez.

17. Jezu, wobec Twoich propozycji nie chcę przyjmować postawy nadąsanego dziecka, któremu nic nie pasuje. Pragnę stawać się dzieckiem mądrości, być wdzięcznym za Twoje dary i żyć nimi każdego dnia.

18. Dziękuję Ci, Jezu, za każdy powrót do Ciebie poprzez sakrament pokuty i pojednania. Za każde ponowne odnalezienie Ciebie w moim życiu.

19. Jezu, i ja pragnę stać się Twoim uczniem i swoje życie uczynić dobrą nowiną dla braci. Pragnę Ci służyć i dzielić z Tobą każdą radość i każdy trud drogi.

20. Jezu, dziękuję Ci za tak wielką cierpliwość i wiarę we mnie. Ty siejesz swoje słowa zawsze, każdego dnia, mimo że przez moje roztargnienie i niedbalstwo wiele z nich nigdy nie zakiełkuje dobrem w moim życiu.

21. Jezu, dziękuję Ci za moją wspólnotę parafialną. Za to, że dzięki niej mogę wzrastać w wierze i miłości ku pełni życia chrześcijańskiego. Proszę Cię, pomóż mi zrozumieć, w jaki sposób i ja mogę konkretnie przyczynić się do jej rozwoju.

22. Jezu, dziękuję, że rozświetlasz i ogrzewasz moje życie Twoim światłem. Pragnę promieniować moją wiarą na wszystkich, których stawiasz na mojej drodze życia.

23. Jezu, wiem, że nie jest to łatwe, lecz pragnę nosić w sobie prawdziwe podobieństwo do Ciebie, aby inni patrząc na mnie, przypominali sobie o Tobie. Niechaj moje chrześcijaństwo nie będzie jedynie słowami, lecz życiem.

24. Jezu, polecam Ci dziś tych, którzy zostawili wszystko dla Ciebie i Ewangelii. Proszę, abyś w trudzie głoszenia Ty sam im wystarczył. Proszę także, aby spotykali życzliwych sobie ludzi.

25. Jezu, odkrywam, że nie zawsze szukam Cię bezinteresownie. Czasami jest to wdzięczność i miłość, innym razem chęć uspokojenia wyrzutów sumienia lub załatwienia dla mnie ważnej sprawy. Panie, mocą Twego Ducha oczyszczaj moje intencje.

26. Jezu, dziękuję Ci, bo dzięki Tobie odkrywam, kim jestem naprawdę. Dziękuję Ci, bo czynisz mnie wolnym wobec opinii innych ludzi. Z Tobą mogę być sobą.

27. Jezu, pragniesz, abym stawał się coraz bardziej świadomy daru, który uczyniłeś z samego siebie dla mnie. A ja chcę, aby ta świadomość była skarbem przechowywanym nieustannie w sercu.

28. Jezu, to nie moja piękna modlitwa, lecz spełnienie Twojej prośby świadczy o mojej miłości. Proszę o coraz większą wierność Twojej woli w moim życiu.

29. Jezu, dziękuję Ci za pomoc Twoich archaniołów. To oni wspierają mnie, kiedy w moim życiu wybieram Boga i wartości ewangeliczne, kiedy się nawracam, kiedy przyjmuję z ufnością i radością Bożą wolę.

30. Jezu, proszę Cię, naucz mnie tej ufnej pokory i cierpliwości, bo dobro zwycięża zawsze, choć powoli.

                                                                              
www.edycja.pl „Ewangelia 2014”
s. Anna Maria Pudełko AP
Edycja Świętego Pawła

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tutaj można wpisywać swoje intencje