Aktualny czas w Warszawa:

środa, 22 stycznia 2014

Nabożeństwo Trzech Zdrowaś Maryjo

Nabożeństwo Trzech Zdrowaś Maryjo odmawiamy rano i wieczorem dla uzyskania łaski uniknięcia grzechu śmiertelnego i szczęśliwej śmierci.

To nabożeństwo  jest niezwykle skuteczne, gdy ofiarujemy je w każdej innej intencji np.: o nawrócenie zatwardziałego grzesznika, za dusze czyśćcowe, pomoc w trudnej sytuacji materialnej itd.
Tę codzienną praktykę Trzech Zdrowaś Maryjo Kościół Św. obdarzył odpustami: "Wiernym, którzy przed obrazem Najświętszej Maryi Panny odmawiają pobożnie  Trzy Zdrowaś Maryja z wezwaniem - Najświętsza Matko Boża wstawiaj się za mną - albo też z jakimś innym dowolnym wezwaniem, udziela się odpustu cząstkowego; odpustu zupełnego  dostępuje się pod zwykłymi warunkami, jeżeli się przez cały miesiąc odmawia  te Trzy Zdrowaś Maryja".

Następujące zdarzenie dostatecznie udowadnia, że przez Pozdrowienie Anielskie czcimy jednocześnie Trójcę Przenajświętszą i Bogarodzicę najczystszą.
Pewnego razu w uroczystość Zwiastowania św. Gertruda ze swymi Siostrami odmawiała Zdrowaś Maryjo, i równocześnie miała widzenie Trzech Osób Boskich, jak z każdej z Nich zmierzały trzy promienie do Serca Maryi i usłyszała te słowa: „Po potędze Ojca, Mądrości Syna i Czułości pełnej miłosierdzia i Ducha Świętego pierwszą jest Potęga, Mądrość i Miłosierdzie Maryi”.
Św. Gertruda poznała wskutek tego objawienia, że to powtarza się, ilekroć dusza odmawia pobożnie Zdrowaś Maryjo. Nadto w duszy każdej osoby, która odmawia Pozdrowienie Anielskie wzrastają w znacznej mierze skarby duchowe, jakimi Wcielenie Syna Bożego ją ubogaciło. O jakżeż, więc muszą być miłe Trójcy Przenajświętszej i Matce Bożej owe Trzy Zdrowaś Maryjo, mające właśnie za cel wielbić trzy wielkie przywileje Najświętszej Panny.
źródło:( Nabożeństwo Trzech Zdrowaś Maryjo z opisem jego rozwoju, skuteczności i doznanych łask) Nihil obstat Ks. Stefan Mazanek, IMPRIMATUR Nr L. 8595/27




Treść modlitwy:

Dziękujemy Tobie Trójco Przenajświętsza za Potęgę udzieloną Najświętszej Maryi Pannie.
Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą. Błogosławionaś Ty między niewiastami i błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus. Święta Maryjo, Matko Boża, módl się za nami grzesznymi, teraz i w godzinę śmierci naszej. Amen.
Moja Droga Matko, Panno Maryjo  zachowaj mnie dnia dzisiejszego od grzechu śmiertelnego i udziel mi bezcennej łaski wytrwania w dobrym, aż do końca, czyli szczęśliwej śmierci.
Dziękujemy Tobie Trójco Przenajświętsza za Mądrość udzieloną Najświętszej Maryi Pannie.
Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą. Błogosławionaś Ty między niewiastami i błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus. Święta Maryjo, Matko Boża, módl się za nami grzesznymi, teraz i w godzinę śmierci naszej. Amen.
Moja Droga Matko, Panno Maryjo zachowaj mnie dnia dzisiejszego od grzechu śmiertelnego i udziel mi bezcennej łaski wytrwania w dobrym, aż do końca, czyli szczęśliwej śmierci.
Dziękujemy Tobie Trójco Przenajświętsza za Miłosierdzie udzielone Najświętszej Maryi Pannie.
Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą. Błogosławionaś Ty między niewiastami i błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus. Święta Maryjo, Matko Boża , módl się za nami grzesznymi, teraz i w godzinę śmierci naszej. Amen.
Moja Droga Matko, Panno Maryjo zachowaj mnie dnia dzisiejszego od grzechu śmiertelnego i udziel mi bezcennej łaski wytrwania w dobrym, aż do końca, czyli szczęśliwej śmierci.
Po każdym Zdrowaś Maryjo.. możemy dodatkowo za św. Antonim Padewskim dodawać:
"O Maryjo, Dziewico przed Twym Bożym Poczęciem, zachowaj czystym mój umysł, moje serce oraz ciało moje. O Maryjo, Dziewico w czasie Bożego Poczęcia, zachowaj czystym mój umysł, moje serce oraz ciało moje .O Maryjo, Dziewico po Twoim Bożym Poczęciu, zachowaj czystym mój umysł, moje serce oraz ciało moje."


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tutaj można wpisywać swoje intencje