Aktualny czas w Warszawa:

piątek, 1 sierpnia 2014

SIERPIEŃ

1. Jezu, ile razy patrzę na moich najbliższych z niedowierzaniem, myśląc: „Skąd on/ona to ma?”. I zamiast się cieszyć razem z nimi i wspierać dobro, potrafię jedynie zazdrościć lub zniechęcać. Proszę, uwolnij me serce od zazdrości.


2.Jezu, uczyń moje sumienie wrażliwe na prawdę, spragnione prawdy, podążające za prawdą, bez względu na okoliczności. Jezu, Ty jesteś moją prawdą.


3. Jezu, aby przemieniać świat i ludzkie serca, Tobie wystarczy, abym z ufnością ofiarował Ci własne ubóstwo i małość wobec sytuacji przerastających moje możliwości. Ty wierzysz we mnie. A czy ja potrafię tak zaufać Tobie?

4. Jezu, kiedy przeżywam swoje trudności, proszę przyślij mi innych ludzi potrzebujących mojej pomocy, abym nie pozostał zamknięty w kręgu własnych myśli.

5. Jezu, pragnę być blisko Ciebie nie tylko w chwilach radości, powodzenia i sukcesu. Pragnę dzielić z Tobą szczególnie życiowe sztormy i chwile próby. Proszę, daj mi wiarę potrzebną, abym zawsze i ze wszystkim przychodził do Ciebie.

6. Jezu, dziś Górą Przemienienia jest moje serce. Proszę Cię o odwagę pozostawienia swoich spraw, innych ludzi, rzeczy do zrobienia i wejścia w głąb serca, gdzie mnie oczekujesz, by objawić mi piękno Twojego oblicza.

7. Jezu, pragnę Ci pomagać w pełnieniu woli Ojca, a nie przeszkadzać moimi pomysłami. Powierzam Ci mój lęk o siebie, wyzwalaj mnie do stawania się darem dla innych.

8. Jezu, przepraszam Cię, bo tak często pragnę pozyskać dla swoich spraw cały świat, nie zauważając, że tracę to, co jest moją największą wartością – moją duszę. 

9. Jezu, ileż to razy wydaje mi się, że milczysz, nie odpowiadasz, że opóźnia się Twoje przyjście. Pragnę czuwać, aby nie zabrakło mi oliwy modlitwy, która sprawia, że moje serce płonie miłością.

10. Jezu, jeśli Ci zaufam, zaskoczę sam siebie. Dziękuję Ci, że działasz z mocą w chwilach trudnych mojego życia. Powierzam Ci wszystkich zmagających się z nawałnicami wiary.

11. Jezu, dziękuję Ci, bo w wielu moich smutkach czy trudnościach wychodzisz mi naprzeciw, wskazując najlepsze rozwiązanie i objawiając głębszy sens zaistniałych zdarzeń.

12.Jezu, poszukuj mnie w moich zagubieniach. Nie tylko kiedy odchodzę od Ciebie poprzez swoją słabość, ale jeszcze bardziej, kiedy oddalam się poprzez swoją pychę.

13. Jezu, proszę o odwagę ewangelicznej postawy miłości braterskiej, abym nie obmawiał ani nie oczerniał osób, które grzeszą przeciw mnie, lecz upominał w pokorze i z miłością.

14.Jezu, proszę, naucz mnie przyjmować Twoje przebaczenie i z serca przebaczać moim bliźnim. Naucz mnie także prosić o przebaczenie drugiego człowieka. 

15. Jezu, będąc obecny w łonie Maryi, uczyniłeś Ją szczególnie piękną blaskiem Twojej miłości. Tchnij także we mnie Ducha uwielbienia i służby.

16.Jezu, połóż dziś na mnie ręce w geście błogosławieństwa. Pragnę, aby moja modlitwa stawała się coraz bardziej spontaniczna, czuła, ufna, szczera i od serca. Bym był wolny od pozorów, masek i „poprawności” religijnej, gdy staję przed Tobą.

17. Jezu, przepraszam Cię, bo nie zawsze potrafię podążać za Tobą i prowadzić dialog ufnej modlitwy, szczególnie kiedy milczysz, gdy nie odpowiadasz na moje modlitwy i wydajesz się być nieobecny w moim życiu. Ożywiaj moją wiarę, Panie!

18. Jezu, tak bardzo pragnę odkryć i doświadczyć, że skarb mam w niebie, że Ty jesteś moim jedynym i najważniejszym bogactwem, a wszystko, co posiadam, pochodzi od Ciebie.

19. Jezu, dziękuję Ci, bo objawiasz mi, że Ojciec nie jest ani skąpy, ani chciwy, ani zazdrosny. Jeśli prosi mnie o pozostawienie czegoś, to jedynie dlatego, aby ofiarować mi stokroć więcej. Pragnę zaufać hojności Boga i rozradować się nią.

20. Jezu, wielbię Cię, bo wszystko w moim życiu jest uprzedzającym darem dobroci Twego serca, abym mógł przeżyć godnie kolejny dzień.

21. . Jezu, od dnia Twego zmartwychwstania wszystko jest gotowe, abym mógł przeżywać swoje życie dobrze. Brakuje tylko jednego – mojej odpowiedzi. Pragnę każdego dnia odpowiadać Ci, Panie, i to coraz pełniej. 

22.Jezu, Ty i Maryja uczycie mnie, że królować to znaczy służyć, a nie mieć władzę i przywileje. Powtarzam za Wami: „Oto ja, niech wola Ojca spełni się w moim życiu!”.

23. Jezu, pragnę nie tyle stawać się nauczycielem wiary, co jej pokornym świadkiem. 

24. Jezu, pragnę podczas codziennego rachunku sumienia nie tylko powierzać Ci moją słabość i grzeszność, lecz przeglądając się w Twoim spojrzeniu, odkrywać też z nadzieją, ku czemu mogę wzrastać poprzez dobre postanowienia.

25. Jezu, proszę Cię o łaskę odkrycia swojej godności i wartości w Tobie. W Twojej miłości do mnie. Ty oddałeś swoje życie, abym ja mógł być sobą – wolnym i prawdziwym dzieckiem Boga.

26.Jezu, wraz z Maryją przychodzę dziś do Ciebie z moimi brakami, pustką, potrzebami. Pragnę uczynić wszystko, co mi powiesz. Wierzę Ci, Panie!

27. Jezu, nie chcę iść za głosem świata, który zaprasza mnie do bycia coraz bardziej na pokaz, do tworzenia wirtualnego wizerunku siebie. Dzięki Tobie mogę być prawdziwie sobą i dawać siebie, a nie jedynie sprawiać dobre wrażenie.

28.Jezu, proszę czyń moje serce uważnym i cierpliwym, abym bez względu na zewnętrzne okoliczności potrafił zatroszczyć się o dobro osób, które mi powierzasz.

29. Jezu, patrząc na Twojego poprzednika, odkrywam, jak względne jest to, co mogę czy co posiadam, wobec tego, kim jestem! Proszę, abym zawsze był wiernym świadkiem Twojej prawdy

30. Przepraszam Cię, Jezu, za wszelkie nieodkryte i głęboko zakopane w moim lęku umiejętności i możliwości. Proszę Cię o zapał i entuzjazm w rozwijaniu darów otrzymanych od Ciebie dla mojej radości i dobra bliźnich.

31. Jezu, mam tyle pragnień i pomysłów, dobrych i pięknych. Chcąc je realizować, często wybiegam przed Ciebie. Proszę Cię o pokorę zaufania Tobie i pójścia za Tobą.




Źródło;  „Ewangelia 2014”

s. Anna Maria Pudełko AP 
Edycja Świętego Pawła
www.edycja.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tutaj można wpisywać swoje intencje